سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با رد درخواست اوباما حزب الله : سلاح مقاومت حق قانونی ما برای دف

با رد درخواست اوباما حزب الله : سلاح مقاومت حق قانونی ما برای دفاع از لبنان است

نماینده حزب الله در مجلس لبنان در واکنش به پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خلع سلاح حزب الله گفت، مقاومت در طول تاریخ همیشه حق مشروع و قانونی ملت ما برای آزادی خاک خود بوده و هست.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «حسن حب الله» عضو فراکسیون وفادار به مقاومت در مجلس لبنان با اعلام مطلب فوق افزود، طرح خلع سلاح حزب الله خواست آمریکا و اسرائیل است.
وی تصریح کرد، حزب الله بارها تاکید کرده است که مقاومت نقطه قوت لبنان در دفاع از لبنان و عامل کمکی برای ارتش لبنان است.
حب الله افزود، مقاومت به دلیل نبود حضور دولت در دفاع از لبنان شکل گرفت و باقی خواهد ماند تا زمانی که ارتش لبنان به یک ارتش قوی تبدیل شود.
این نماینده مجلس لبنان خاطرنشان ساخت، سلاح مقاومت تنها به سوی دشمن نشانه گیری خواهد شد و از آن در داخل استفاده نخواهد شد.
«عدنان السید حسین» از دیگر وزیران دولت لبنان نیز گفت، موضوع سلاح حزب الله مسئله داخلی و بخشی از حاکمیت لبنان است و دیدگاه های آمریکا درباره آن اهمیتی ندارد.
وی افزود، میشل سلیمان نیز در سفر به آمریکا تاکید کرد که سلاح حزب الله مسئله کاملا داخلی لبنان است.
همچنین «سلیم سهلب» از نمایندگان مسیحی مجلس لبنان اظهار داشت، آمریکایی ها همواره از کمک به لبنان و حمایت حاکمیت و تمامیت ارضی آن سخن می گویند اما واقعیت عملی اوضاع چیز دیگری است.
وی افزود، آمریکایی ها پیش از این هم بارها وعده کمک نظامی به ارتش لبنان داده بودند که هیچ یک از این وعده ها تحقق نیافت و نباید توقع داشت که آمریکا با نادیده گرفتن خواسته های اسرائیل کمک های نظامی قابل توجه در اختیار لبنان قرار دهد.
روزنامه اللواء در همین رابطه نوشت، خودداری آمریکا از تجهیز نظامی ارتش لبنان برای رویارویی با تجاوزگری های اسرائیل بار دیگر ثابت می کند که تنها گزینه مناسب برای حمایت از لبنان مقاومت و حفظ سلاح آن است. «ولید جنبلاط» رهبر دروزی های لبنان و رئیس حزب سوسیال پیشرو نیز اظهار داشت، تنها دشمن ما اسرائیل است.
وی افزود، ما باید از جنگ عراق و پیامدهای آن بر منطقه درس بگیریم و مواضع و اهدافمان را در منطقه یکی کنیم.

 

منبع : پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537