سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابومازن همکار سازمان سیا تأیید گزارش گاردین از سوی حماس

ابومازن همکار سازمان سیا تأیید گزارش گاردین از سوی حماس

سخنگوی حماس گفت، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با دشمنان و از آن جمله سازمان سیا علیه ملت فلسطین همدست شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «سامی ابوزهری» در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره گزارش روزنامه انگلیسی گاردین در مورد همکاری بین دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان و سازمان سیا از جمله همکاری در شکنجه اعضای بازداشت شده حماس در کرانه باختری را تایید کرد.
ابوزهری از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خواست تا ژنرال «کیث دایتون» فرمانده آمریکایی را که هماهنگ کننده امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است، فوری از کرانه باختری فرا بخواند و به سیاست خود در حمایت از اشغالگران صهیونیست و فتنه انگیزی بین مردم فلسطین دست بکشد.
وی افزود: گزارش روزنامه گاردین تایید می کند که دولت آمریکا به طور مستقیم در جنگ علیه حماس و اقدامات امنیتی علیه این جنبش در کرانه باختری دست دارد و ژنرال دایتون فرماندهی این جنگ را با هدف تلاش برای از بین بردن حماس در کرانه باختری عهده دار است.
ابوزهری گفت که دایتون برای اجرای این نقشه خود به شرکت های امنیتی بین المللی تکیه کرده است.
وی همچنین محمود عباس را «مسئول این جنایات و دست داشتن با دشمنان علیه ملت فلسطین» دانست و گفت: گزارش گاردین دلیل دروغ بودن ادعاهای عباس درباره تمایل برای برقراری آشتی ملی در فلسطین است و نشان می دهد که گفته های وی در این زمینه صرفاً شعارهایی پوچ است.
در همین رابطه روزنامه فلسطین الیوم نیز اعلام کرد «باراک اوباما »رئیس جمهور آمریکا بودجه کمک های خارجی سال 2010 آمریکا شامل دومیلیارد و 775میلیون دلار کمک به رژیم صهیونیستی و 500 میلیون دلار کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را امضا کرد.
کمک های آمریکا به تشکیلات خودگردان برای آموزش نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای سرکوب مبارزان حماس توسط ژنرال کیث دایتون اختصاص یافته است.
از سوی دیگر، محمود عباس با ابراز ناامیدی خود از اوضاع کلی مذاکره با رژیم صهیونیستی و روند صلح اعلام کرد که هنوز به دولت آمریکا امید دارد.
فشار مصر برای تعویق تبادل اسرا
تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت مصر به خاطر ترس از افزایش محبوبیت و جایگاه حماس از اسرائیل خواسته است تبادل اسرا را به تعویق بیندازد.
به گزارش خبرگزاری فارس، کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت مصر رسماً از کابینه اسرائیل درخواست کرد تا انجام تبادل اسرا را به تعویق اندازد زیرا در شرایط کنونی انجام این معامله به نفع جنبش حماس خواهد بود.
براساس این گزارش، درخواست دولت مصر از اسرائیل در سایه گفت وگوی ملی فلسطینیان بین فتح وحماس در قاهره صورت گرفت و قاهره ترس از این دارد که انجام تبادل اسرا به افزایش محبوبیت حماس نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری بینجامد و همین امر باعث شود که حماس از جایگاه قدرت با فتح سخن گوید.
در همین رابطه «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی حماس گفت که مذاکرات تبادل اسرا با اسرائیل در حال حاضر در نتیجه مخالفت اسرائیل با آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی دچار وقفه شده است.
وی همچنین گفت که تلاش فلسطینیان در نتیجه پافشاری عجیب طرف ناظر مصری بر امضای سند آشتی و اصرار حماس برای اجرای برخی اصلاحات در این سند به بن بست رسیده است و هرگونه سخن درباره نزدیکی تحقق آشتی تنها یک آمال و آرزو است و واقعیتی ندارد.
جنایت علیه بشریت
سخنگوی جنبش حماس اقدام مصر در ساخت دیوار فولادی در مرز این کشور با غزه را جنایتکارانه توصیف کرد و گفت با احداث این دیوار ارسال موادغذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای 5/1میلیون ساکن نوار غزه متوقف می شود.
«فوزی برهوم» با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه گفت: به دنبال این شکست، آمریکا درصدد بود که نظارت بر مرز نوار غزه را بین المللی کند. براساس همین سیاست است که اینک شاهد احداث دیوار فولادی در مرز مصر با نوار غزه هستیم.
سخنگوی حماس تصریح کرد: شایسته دولت مصر این نیست که اجازه دهد چنین دیواری احداث شود بلکه این کشور باید با محاصره نوار غزه مخالفت کند و گذرگاه های ارسال کمک های بشردوستانه را به نوار غزه باز کند.
طاهر نونو سخنگوی دیگر حماس نیز گفت که حماس قصددارد در زمینه ساخت دیوار فولادی با رهبران مصر تماس های رسمی داشته باشد.
وی افزود، نوار غزه و ملت فلسطین هیچ گاه خطری برای امنیت ملی مصر نبوده و نخواهد بود و احتیاجی به کشیدن این دیوار نیست.
این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از احداث دیوار فولادی در مرز مصر و غزه استقبال کرد.
روزنامه اردنی الدستور نیز فاش کرد که این دیوار فولادی که لکه ننگی بر چهره کشورهای عربی است با طراحی آمریکا ساخته شده است و فرانسه و مصر شریک جرم آمریکا در ساخت این دیوار هستند.
سایر رویدادها
¤ تشکیلات خودگردان 13عضو حماس را بازداشت کرد.
¤ مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها گفت، درصدد رفتن به لاهه برای به جریان انداختن کنوانسیون چهارم ژنو در زمینه حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ هستیم.
¤ یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، تمدید ریاست محمود عباس مشکلات را حل نمی کند بلکه بیشتر خواهد کرد.
¤ کارشناسان بین المللی درباره اثرات خطرناک سلاح های سمی رژیم صهیونیستی در غزه هشدار دادند.
¤ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی سرقت اعضای بدن فلسطینی ها در یکی از آکادمی های پزشکی این رژیم را تایید کرد.

 

منبع : کیهان دوشنبه 30 آذر 1388- شماره 19540