سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تظاهرات مردم فلسطین علیه ساخت دیوار فولادی در مرز غزه با مصر

تظاهرات مردم فلسطین علیه ساخت دیوار فولادی در مرز غزه با مصر

مردم فلسطین در اعتراض به ساخت دیوار فولادی در مرز غزه با مصر تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، شهروندان فلسطینی روز گذشته به دعوت جنبش حماس در مقابل دروازه صلاح الدین در مرز نوارغزه با مصر تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با دادن شعارهایی علیه مصر و اسرائیل، توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل، مصر را در ساخت این دیوار فولادی محکوم کردند.
فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز با انتشار بیانیه ای دیوار فولادی مصر را دیوار «ظلم و محاصره» توصیف کرد و گفت، با احداث این دیوار ارسال موادغذایی، دارویی، لباس و پوشاک برای ساکنان غزه متوقف می شود.
به دنبال اعلان تصمیم مصر برای احداث این دیوار موجی از خشم و انزجار جامعه فلسطینی و ملت های عربی و اسلامی را فرا گرفته است.
دولت مصر در حال احداث دیوار فولادی با همکاری آمریکا در مرز خود با نوار غزه است که این دیوار با عمیق بیش از 20 تا 30 متر در زیرزمین ساخته می شود و 10 کیلومتر نیز طول دارد.
مردم غزه برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی خود به شدت نیازمند خروج از این منطقه قحطی زده هستند و در نتیجه از تونل های زیرزمینی برای شکستن محاصره اقتصادی و فراهم کردن نیازهای ضروری استفاده می کنند.
دولت مصر با وجود درخواست های مکرر مردم کشورهای عربی و اسلامی، از بازگشایی دائم گذرگاه رفح و عنوان تنها گذرگاه ارتباطی فلسطینیان با جهان خارج خودداری می کند.
مسئولان مصری این گذرگاه را تنها برای مدت اندکی باز کرده و بار دیگر می بندند و اجازه ورود کمک های بشردوستانه کمی به این منطقه داده می شود که این وضعیت، مردم نوار غزه بویژه بیماران و مجروحان فلسطینی را با مشکل جدی مواجه کرده است.
در تجاوز 10 ماه پیش رژیم صهیونیستی به نوارغزه بیش از 1450 فلسطینی شهید و 5500 نفر دیگر زخمی شدند و سه میلیارد دلار به ساختار زیربنایی این منطقه زیان وارد شد.
گفتنی است نیروهای امنیتی مصر از زمان خاکبرداری و عملیات اجرایی این دیوار فولادی به حالت آماده باش درآمده اند.
ماشین های زرهی و نفرهای وابسته به نیروهای امنیتی مصر نیز در اطراف دیوار مستقر شده اند.
این در حالی است که طی روزهای اخیر تبادل آتش نیز میان نیروهای مردمی در غزه را افرادی که برای ساخت این دیوار کار می کنند در گرفته است.
یکی از ساکنان منطقه رفح گفت که نیروهای امنیتی مصر به شدت اوضاع را تحت کنترل دارند و با استقرار در پشت بام و مناطق مرتفع تحرکات ساکنان غزه را کنترل می کنند.
بنا بر اعلام شاهدان فعالیت برای ساخت دیوار فولادی شبانه روز انجام می شود.
طرح ساخت دیوار فولادی در مرز میان نوار غزه و مصر با نظارت و حمایت مالی آمریکا و فرانسه وارد مرحله عملیاتی شده است.
موافقت سران قاهره با ساخت این دیوار خشم ملت فلسطین را به شدت برانگیخته است به گونه ای که شهروندان فلسطینی ساخت این دیوار را به منزله تشدید محاصره نوارغزه پس از گذشت سه سال از مقاومت و پایداری شان در مقابل این محاصره قلمداد می کنند.
گروه اخوان المسلمین مصر نیز اقدام دولت این کشور در ساخت دیوار فولادی در مرز مصر با غزه را در راستای دشمنی با ملت فلسطین دانست.
سخنگوی این گروه اعلام کرد، اقدام قاهره در همکاری با واشنگتن برای افزایش محاصره ملت فلسطین در نوار غزه دشمنی با ملت مسلمان و عرب است.
از سوی دیگر، جبهه مبارزه مردمی فلسطین نیز تاکید کرد که مصر با احداث دیوار فولادی سعی در پاسخ دادن به خواسته های طرفین آمریکایی و صهیونیستی دارد و با این کار درد و رنج و مشکلات ساکنان غزه را افزایش می دهد.
گفتنی است «عمر سلیمان» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر روز یکشنبه درباره راهکارهای تشدید محاصره غزه و جلوگیری از ورود کالا با مقام های صهیونیست دیدار کرده بود.
محاکمه جنایتکاران صهیونیست
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) کمیته ای را برای بررسی و پیگیری موضوع تعقیب و محاکمه جنایتکاران صهیونیستی در دادگاه های بین المللی تشکیل داد.
این کمیته که از قضات و وکلای حقوقی تشکیل شده است، اقدامات در زمینه ارائه دادخواست های قضایی به دادگاه های بین المللی و ملی، برای پیگرد حقوقی سران رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی در حمله اخیر به نوار غزه را عهده دار خواهد بود.
کمیته حماس موسوم به «کمیته مرکزی برای جمع آوری اسناد جنایات جنگی» از ده ها وکیل حقوقی، بازپرس و قاضی تشکیل شده است.
از سوی دیگر جنبش حماس از کشورهای عربی و اسلامی و سازمان های انسانی و حقو ق بشر خواست تا بعد از اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی، پرونده این جنایت در سازمان ملل متحد را فعال کنند.
حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اعتبار اخلاقی و انسانی خود را با این اقدام در حق شهدای فلسطینی از دست داده است، تاکید کرد که اسرائیل در سطوح اجتماعی و جهانی به یک معضل و منبع نگرانی تبدیل شده است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا گزارشی را پخش کرد که در آن نشان می داد یک آکادمی پزشکی اسرائیل موسوم به آکادمی «ابوکبیر» در دهه 90 اعضای بدن فلسطینی ها را سرقت می کرده تا آنها را به بدن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پیوند بزند.
در این گزارش حقایقی درباره سرقت اعضای بدن فلسطینی ها به زبان مدیر این آکادمی و از طریق نوار صوتی وی پخش شد که تاکنون از آنها پرده برداشته نشده بود.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان های حقوقی عربی و بین المللی خواست تا جهت افشای جنایات رژیم صهیونیستی علیه پیکر شهدای فلسطینی تلاش کنند.
سایر رویدادها
¤ دولت هنیه برای پایان دادن به اختلافات و دو دستگی های گروه های فلسطینی پیشنهاد داد تا هرچه زودتر طرح آشتی ملی به کار گرفته شود.
¤ جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت، واشنگتن در روند تلاش های مصر برای حل اختلافات فتح و حماس مانع تراشی می کند.
¤ رژیم صهیونیستی وزیران خود را از سفر به انگلیس منع کرد.
¤ یک ستاره شناس با سابقه مصری پیش بینی کرد که از سال 2010 شمارش معکوس 10 ساله برای از بین رفتن رژیم صهیونیستی آغاز می شود.
¤ منابع رسانه ای صهیونیست از آغاز دور جدید تلاش های آمریکا در زمینه از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و تل آویو خبر دادند.
¤ یک استاد علوم سیاسی دانشگاه اردن گفت، محمودعباس از صهیونیست ها هم نسبت به فلسطینی ها بدتر عمل می کند.


منبع : کیهان سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541