سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدحسن نصرالله در دیدار متکی: مقاومت آماده پاسخ کوبنده به هرگونه

سیدحسن نصرالله در دیدار متکی: مقاومت آماده پاسخ کوبنده به هرگونه تجاوزگری است

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر این که مقاومت اسلامی همواره در خدمت پیشرفت و توسعه لبنان خواهد بود از آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای مقابله با تجاوزگری دشمن خبر داد.
«سیدحسن نصرالله» در دیدار منوچهر متکی، وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به توطئه های عوامل خارجی برای ایجاد تفرقه میان گروه های لبنانی و فتنه مذهبی در لبنان، شکست این توطئه ها و تکمیل وحدت ملی در این کشور را از برکات جنگ 33 روزه خواند.
وی ضمن تشریح آخرین تحولات داخلی لبنان و اوضاع منطقه تصریح کرد: چنانچه ایستادگی و مقاومت اسلامی و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اشغال و تجاوز نبود، دشمن صهیونیستی به طور کامل بر لبنان مسلط می شد.
نصرالله اظهار کرد: در پرتو مصالحه و تعامل میان گروه های لبنانی و ایجاد وحدت ملی، لبنان وارد مرحله جدیدی از حیات سیاسی خود شده است.
متکی نیز در این دیدار گفت: پیروزی های بزرگ ملت لبنان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شکست مفتضحانه این رژیم در جنگ 33 روزه، موجب افتخار و مباهات است.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تبریک به دولت و ملت لبنان به دلیل تکمیل آخرین حلقه تفاهم ملی در این کشور، تشکیل دولت وحدت ملی لبنان را مهم ترین دستاورد دوراندیشی و احساس مسئولیت رهبران لبنان و همدلی و انسجام مردم این کشور دانست.
اگر مقاومت نبود
چیزی از لبنان باقی نمی ماند
نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در دیدار وزیر امورخارجه کشورمان گفت: بهترین دستاورد مقاومت حفظ و تحکیم وحدت و انسجام ملی است و اگر مقاومت نبود از لبنان چیزی باقی نمی ماند.
وی افزود: خوشبختانه با مقاومت و ایستادگی ملت لبنان رژیم صهیونیستی در بسیاری از زمینه ها شکست خورده و این شکست مدیون خون شهدای مقاومت است.
متکی نیز در این دیدار گفت: به رغم تلاش های صهیونیست ها و اربابان غربی آنها انسجام و یکپارچگی ملت لبنان در کنار حقانیت و مشروعیت مقاومت ملی و اسلامی لبنان به عنوان بازویی پرتوان و افتخارآفرین در کنار ارتشی بیدار نقش عمده را در حفظ ثبات و امنیت لازم برای تحکیم وحدت ملی و توسعه اقتصادی لبنان ایفا نموده و دشمن صهیونیستی را از هر نوع قصد تجاوز و طمع علیه لبنان سرخورده و مایوس ساخته است.
دیدار متکی با رئیس جمهور
و نخست وزیر لبنان
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با مقامات لبنانی در بیروت با میشل سلیمان، رئیس جمهور و سعد حریری، نخست وزیر این کشور نیز به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
سعد حریری در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی در منطقه دارد و همواره گام های مثبت و سازنده ای در جهت کمک به ثبات و توسعه منطقه برداشته است.
وی اظهار داشت: ما علاقه مندیم روابط دو جانبه و منطقه ای خود را با جمهوری اسلامی ایران براساس منافع مشترک دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهیم.
نخست وزیر لبنان همچنین نقش مقاومت را در جهت رویارویی با تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی مهم خواند. متکی نیز در این دیدار نگرانی های اساسی لبنان در قبال تداوم سیاست های خصمانه و اقدامات تجاوزگرانه روزانه صهیونیست ها را مهم ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به مسئولیت انسانی و اخلاقی همگانی در عرصه مقابله با تجاوز و اشغالگری، جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از موقعیت و جایگاه خود در عرصه مناسبات و تعاملات منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از قانون شکنی های رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.
میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان نیز در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان خواستار گسترش روابط بیروت - تهران در تمام زمینه ها شد.
متکی در جمع خبرنگاران
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات لبنانی در جمع خبرنگاران پیرامون معامله سوخت هسته ای میان ایران و غرب گفت: اگر غربی ها به تکالیف قانونی خود عمل نکنند و از دو گزینه مطرح شده برای تامین سوخت راکتور تهران سرباز بزنند جمهوری اسلامی ایران گزینه نهایی خود را برای تولید سوخت 20 درصد موردنیاز راکتور تهران اجرایی خواهد کرد.
متکی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت سه آمریکایی دستگیر شده در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: پرونده این سه آمریکایی در قوه قضاییه در دست بررسی است و مراحل بازپرسی یکی از دستگیرشدگان به اتمام رسیده و به زودی حکم دادگاه در مورد وی صادر خواهد شد. متکی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص درگیری های یمن نیز گفت: آنچه که در یمن می گذرد یک مساله داخلی است و نباید در مسائل داخلی دخالت کرد و جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و وحدت ملی یمن حمایت می کند و مشکلات به وجود آمده در این کشور فقط از راه مذاکره قابل حل است.

 

منبع : کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542