سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تظاهرات ضد اسرائیلی لندن و نیویورک در سالگرد یورش صهیونیست ها به

تظاهرات ضد اسرائیلی لندن و نیویورک در سالگرد یورش صهیونیست ها به غزه

مردم فلسطین و دیگر کشورهای جهان در نخستین سالروز تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات گسترده ای برپا کردند.
به گزارش خبرگزاری ها، نوار غزه روز گذشته شاهد برگزاری نخستین سالروز تهاجم خونبار رژیم صهیونیستی به این منطقه بود که آثار آن همچنان در ویرانه های این جنگ به چشم می خورد.
در جریان برگزاری این مراسم آژیرها در سراسر اراضی فلسطینی ساعت یازده و بیست دقیقه به وقت محلی، هنگامی که نخستین بمب های رژیم صهیونیستی برفراز غزه فرود آمدند به صدا درآمد.
مردم فلسطین با برگزاری راهپیمایی گسترده و دادن شعارهای ضد اسرائیلی، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی و ادامه محاصره غزه را محکوم کردند و از جهانیان خواستند تا هر چه سریع تر در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع محکمی اتخاذ کنند.
سخنگوی حماس نیز اعلام کرد که هدف از برگزاری این مراسم آن است که این جنگ و قتل عام بی سابقه ای که در جریان آن صورت گرفت همواره در یاد جهانیان باقی بماند.
همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده فلسطینی ها در نوار غزه کرانه باختری هزاران فعال صلح در سراسر دنیا اعلام کردند که در شهرهای مختلف به مناسبت سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا خواهند کرد.
در همین رابطه سازمان های آمریکایی تظاهرات گسترده ای را در برابر هیئت دیپلماتیک اسرائیل در شهر نیویورک برگزار کردند.
در این راهپیمایی که از میدان تایمز نیویورک شروع شد تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ضداسرائیلی تجاوزات این رژیم اشغالگر را محکوم کردند.
ائتلاف «انسر»- که ده ها سازمان آمریکایی مخالف اشغالگری اسرائیل و جنگ عراق و افغانستان را در بر می گیرد و از سازمان های شرکت کننده در راهپیمایی است- در بیانیه ای اعلام کرد: سال گذشته در چنین روزی رژیم صهیونیستی با بودجه آمریکا حمله ویرانگرانه گسترده ای را علیه شهرها و اردوگاه های پناهندگان در نوار غزه آغاز کرد.
این بیانیه افزود: در این تجاوز بیش از 1500 فلسطینی شهید شدند که اکثر آنها زنان و کودکان بودند و هنوز هزاران نفر از جراحت های ناشی از این حملات، رنج می برند.
این ائتلاف افزود: با وجود اینکه همه دنیا جنایت اسرائیل را محکوم کرد، دولت آمریکا در صدور قطعنامه های سازمان ملل که اسرائیل را به علت جنایت های جنگی در غزه محکوم می کند، کارشکنی می کند.
در این تظاهرات علاوه بر ائتلاف «انسر»، سازمان «مسلمانان آمریکایی برای فلسطین»، «مرکز تحرکات بین المللی»، «شبکه بین المللی یهودیان مخالف صهیونیسم»، «مرکز آزادی وابسته به انجمن مسلمانان آمریکا» و غیره شرکت کردند.در لندن نیز سازمان های انگلیسی راهپیمایی مشابهی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن در اولین سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه برپا کردند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 6 دی ماه (27 دسامبر 2008) با 30 فروند موشک هوا به زمین جنگ تمام عیاری را علیه ملت تحت محاصره غزه آغاز کرد که در جریان آن 1500 نفر شهید و بیش از 5000 نفر دیگر زخمی شدند.
از سوی دیگر، مردم فلسطین روز گذشته شهدای خود را که براثر گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند تشییع کردند و خواستار انتقام خون شهدای خود از رژیم صهیونیستی شدند.
گروه های مقاومت فلسطینی نیز اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن 6 فلسطینی را جنایتکارانه خوانده و اعلام کردند که پاسخ این جنایت را خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در غزه با صدور بیانیه ای از همه گروه های فلسطینی خواست پاسخ رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن 6 فلسطینی در کرانه غربی و غزه را بدهند.
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود تأکید کرد: این جنایت ثابت کرد که هیچ توجیهی وجود ندارد که بخواهند مقاومت سلاح خود را بر زمین بگذارد و به صهیونیست ها و آمریکایی ها تضمین بدهد که مقاومت و انتفاضه را متوقف کند.

 

منبع : کیهان دوشنبه 7 دی 1388- شماره 19544