سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طی سخنانی در سالگرد جنگ 22 روزه

طی سخنانی در سالگرد جنگ 22 روزه
هنیه : برای تأمین حقوق مردم فلسطین کوتاه نمی آییم

نخست وزیر دولت مردمی فلسطین با تأکید بر گزینه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی خاطرنشان کرد در برابر حقوق حقه فلسطینیان کوتاه نمی آییم.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اسماعیل هنیه در مراسم سالگرد حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت، سالگرد حمله به غزه با روز عاشورا همزمان شده که نماد پیروزی و درد است.
وی افزود، دشمن می خواست با حمله غافلگیر کننده و خونین ضربه ای به ملت غزه و مقاومت بزند ولی ایمان به خدا قوی تر از این جنگنده ها بود.
هنیه تصریح کرد، دشمن 22 روز با تمامی تسلیحات هوایی، زمینی و دریایی شدیدترین جنایات انسانی و کشتار جمعی را مرتکب شد ولی غزه صبر کرد و قهرمان شد.
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت، این جنایات سراسر جهان را به حرکت واداشت و جنایات اسرائیل را محکوم کرده و خواستار لغو محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه ها شدند.
اسماعیل هنیه همچنین تأکید کرد، غزه با مقاومت افسانه ای و برتری ایمانی به پیروزی رسید و دشمن اگرچه توانست کشتار و ویرانی انجام دهد ولی شکست خورد و اکنون به سوی پیروزی های بزرگتر نظیر پیروزی آزادی قدس، مسجدالاقصی، اراضی فلسطینی و بازگشت آوارگان فلسطینی در حرکت هستیم و ما هرگز تا زمانی که آخرین شهرک نشین از اراضی ما خارج نشود کوتاه نخواهیم آمد.
وی افزود، جنگ جدید دیگری رخ نخواهد داد ولی اگر اشغالگران جنگ دیگری به راه اندازند حماقت و شکستی جدید برای آنان رقم خواهد خورد. بنابراین سران اشغالگر نباید در دام ماجراجویی جدید بیفتند چرا که غزه گورستان متجاوزان است و تاریخ آن را اثبات می کند.
هنیه گفت از کشور مصر نیز می خواهم اجازه دهد کمک های امدادرسانی اروپا وارد غزه شده تا از شدت آلام مردم غزه کاسته شود.
و از بان کی مون نیز می خواهم فقط به محکوم کردن محاصره نوار غزه بسنده نکند و اعتماد ملت فلسطین به سازمان ملل روز به روز کاسته شود چرا که نتوانسته عدالت را در حق ملت فلسطین اجرا کند.
وی در ادامه تأکید کرد: باید گزارش قاضی گلدستون و عدالت در قبال مجرمان اجرا شود. نباید سران اشغالگر از محاکمه قانونی و بین المللی مستثنی شده و باید تحت پیگرد عدالت انسانی قرارگیرند. به نام ملت فلسطین از شما به عنوان دبیر کل سازمان ملل می خواهم از کمیته چهارجانبه بین المللی که جرج بوش پسر برای محاصره ملت فلسطین تأسیس کرده بود خارج شوید.
این عضویت شایسته سازمان ملل نیست.
هنیه تصریح کرد از رئیس جمهور مصر می خواهم گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی کرده و ساخت دیوار فولادی که محاصره مردم غزه را تشدید می کند متوقف کند.
مشکل اصلی محاصره نوار غزه بر عهده اشغالگران است ولی از برادران عرب خود به ویژه مصر می خواهیم به مسئولیت های خود در قبال شهروندان غزه عمل کنند. روابط ما با مصر راهبردی است. در راستای آشتی ملی نیز به گفت وگو با جنبش فتح ایمان داریم و چاره ای جز آشتی و وفاق و مشارکت سیاسی نیست. ولی می خواهیم با برادران فتح اصول عادلانه ای برای ایجاد آشتی ایجاد کنیم تا حقوق ملت و مقاومت را تضمین کرده تا بتوانند در برابر اشغالگری و یهودی سازی قدس بایستند.
جنبش حماس نیز در اولین سالگرد جنگ غزه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که این جنگ یک پیروزی استراتژیک برای مقاومت بود.
در بیانیه حماس آمده است مقاومت حق طبیعی ماست و اهرم های فشار مانند بازداشت و کشتار و محاصره باعث ترس و هراس ما نخواهد شد و حتی اگر هزاران دیوار فولادی نیز در مقابل ما احداث شود اراده ما سخت تر از فولاد است و ملت ما جز در مقابل خدا سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
هزاران فلسطینی نیز با شرکت در مراسم سالگرد جنگ غزه تأکید کردند که دست از مقاومت برنمی دارند و با خون و آتش پاسخ جنایت های رژیم صهیونیستی را خواهند داد.
«عمروموسی» دبیر کل اتحادیه عرب نیز در سالروز آغاز جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خواستار پیگرد و مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست به سبب ارتکاب جنایات وحشیانه شد.
«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در سالروز جنگ غزه از رژیم صهیونیستی خواست به محاصره همه جانبه مردم این منطقه خاتمه دهد.
پارلمان عربی نیز با تأکید بر اینکه نمی توان غزه را از قدس جدا کرد اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی و تجاوزکاری های این رژیم را محکوم کرد.
صدها تن از مردم فرانسه و مسلمانان آمریکا نیز در سالگرد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در کشورهای خود راهپیمایی کردند و جنایات این رژیم را محکوم کردند. این تظاهرات و اعتراض ها در حالی صورت می گیرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر ادامه سیاست حمله نظامی به غزه تأکید کرد.
وی در جلسه کابینه گفت، ارتش اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری دست به حمله مجدد خواهد زد.
همسویی قاهره با تل آویو
فعالان بین المللی از اقدام سران مصر در جلوگیری از برگزاری تظاهراتی در همبستگی با مردم غزه در سالروز جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه البیان، 1360 فعال صلح طلب بین المللی از 42 کشور جهان در نظر داشتند برای همبستگی با مردم غزه، از امروز تظاهراتی را در نزدیکی گذرگاه رفح آغاز کنند.
برپایه این گزارش، مقام های مصری که پیش از این برای برگزاری تظاهرات مجوز صادر کرده بودند، روز گذشته تمام این مجوزها را برای برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم غزه لغو کرده و انجام هرگونه تظاهراتی را غیر قانونی اعلام کردند.
در همین رابطه اعضای کاروان کمک رسانی شریان زندگی -3 در اعتراض به ممانعت دولت مصر از سفر آنها به نوار غزه دست به اعتصاب عمومی غذا زدند.
سخنگوی کاروان شریان زندگی -3 از مراجع مصری خواست که با در نظر گرفتن اهداف انسان دوستانه اعضای این کاروان کمک رسانی با ساکنان غزه، زمینه ورود آن را به خاک مصر فراهم کنند.
از سوی دیگر، صدها تن از اعضای جنبش کفایه و دیگر احزاب مصر مخالف دولت حسنی مبارک در مقابل کانون وکلای مصری در قاهره علیه ساخت دیوار فولادی در مرز مصر با نوار غزه تظاهرات کردند.
جماعت اخوان المسلمین مصر نیز خواستار توقف ساخت دیوار فولادی در مرز غزه و مشارکت نکردن مصر در جنایت محاصره غزه شد.
این در حالی است که «یوسف قرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ساخت دیوار در مرزهای مصر و غزه را از نظر شرعی حرام دانست.
قرضاوی تأکید کرد: دیواری که مصر قصد دارد در غزه ایجاد کند همانند دیوار حائل اسرائیل است و با توجه به اینکه اسرائیل این دیوار را برای در تنگنا قرار دادن فلسطینیان احداث کرده است، مصر نیز قصد دارد دیوار دیگری ایجاد کند که نهایتاً به سود اسرائیلی ها خواهد بود.
وی از مصر خواست تا گذرگاه رفح را به روی ساکنان غزه باز کند و این اقدام را یک امر واجب شرعی و قانونی دانست.

منبع : کیهان  سه شنبه 8 دی 1388- شماره 19545