سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رئیس جمهور لبنان پیشنهاد اوباما برای خلع سلاح مقاومت را نپذیرفت

با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی
 رئیس جمهور لبنان پیشنهاد اوباما برای خلع سلاح مقاومت را نپذیرفت

رئیس جمهور لبنان در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر پایبندی کشورش به سلاح حزب الله تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، میشل سلیمان که برای سفری سه روزه وارد آمریکا شده بود روز دوشنبه در دیدار با باراک اوباما پیشنهاد وی در مورد خلع سلاح حزب الله را نپذیرفت.
وی تاکید کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان باعث خواهد شد که ارتش، ملت و مقاومت همچنان در کنار یکدیگر با این تهدیدات مقابله کنند.
رئیس جمهور لبنان همچنین حضور حزب الله در تشکیلات لبنان را براساس رای مردم عنوان کرد و گفت، سلاح مقاومت برای مقابله با تهدیدهای اسرائیل ضروری است.
میشل سلیمان در این دیدار اظهار داشت، واشنگتن باید رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی از اراضی اشغالی لبنان وادار کند.
در این دیدار اوضاع خاورمیانه، تجهیز ارتش لبنان و حمایت سیاسی و اقتصادی از لبنان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
میشل سلیمان همچنین باراک اوباما را به متوقف کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تشویق کرد و در مورد آوارگان فلسطینی در لبنان اظهار داشت، آوارگان فلسطینی مقیم لبنان باید هرچه زودتر به سرزمینشان بازگردند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در این دیدار اظهار داشت که کشورش در تقویت نیروهای امنیتی و ارتش لبنان سهیم است.
وی همچنین تاکید کرد هرکاری که از دستش برمی آید برای رسیدن به صلح انجام خواهد داد و تلاش می کند تا قطعنامه های بین المللی درباره صلح خاورمیانه به تصویب برسد.
باراک اوباما پس از دیدار با میشل سلیمان گفت که در مورد اسرائیل، لبنان، فلسطین و سوریه با رئیس جمهور لبنان به توافق نرسیده و اختلاف نظرهای ما همچنان به قوت خود باقی مانده است.
گفتنی است این سفر مهم از نظر کارشناسان سیاسی منطقه و جهان نخستین سفر میشل سلیمان به واشنگتن از زمان ریاست جمهوری وی به شمارمی رود.
از سوی دیگر، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کشورمان تاکید کرد، تحت هیچ فشاری از سلاح مقاومت دست نمی کشیم.
وی تصریح کرد: تا زمانی که اسرائیل همچنان اراضی ما به ویژه مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا را تحت اشغال خود دارد سلاح مقاومت نیازی ضروری برای لبنان و مصالح آن خواهد بود.
سایر رویدادها
¤ رئیس جمهور سوریه در دیدار با میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان بر حمایت سوریه از نقش مسیحیان در لبنان و مشرق زمین تاکید کرد.
¤ رژیم صهیونیستی مدعی شد حزب الله به موشک های ضد هوایی دسترسی پیدا کرده که قادرند جنگنده های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

 

منبع : چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536