سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه گاردین فاش کرد همکاری اطلاعاتی تشکیلات خودگردان با سازما

روزنامه گاردین فاش کرد همکاری اطلاعاتی تشکیلات خودگردان با سازمان سیا

یک روزنامه انگلیسی نوشت، سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همکاری نزدیک دارند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، روزنامه گاردین به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، همکاری های گسترده و نزدیکی با سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دارد و برعملکرد این سازمان ها نظارت می کند.
این منابع دیپلماتیک به همکاری های موجود بین سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان و سیا برای شکنجه اعضای جنبش حماس اشاره کردند.
این در حالی است که بسیاری از سازمان های بین المللی و داخلی سازمان های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به شکنجه طرفداران و اعضای جنبش حماس در کرانه باختری و نقض حقوق آنها طی بازجویی ها متهم کرده اند.
بنا به گفته مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر حدود 500 تن از اعضا و طرفداران حماس در زندان های این تشکیلات در رام الله زندانی هستند.
مقامات انگلیس هنوز در مورد گزارش روزنامه گاردین واکنش نشان نداده اند ولی این اطلاعات در واقع ادامه اطلاعاتی است که برخی دیگر از رسانه های انگلیسی پیش از این به طور متناوب آن را منتشر کرده و به آن پرداخته اند.
این در حالی است که برخی از سازمان های حقوقی در انگلیس و آمریکا نیز پیش از این به مسئله زندانیان حماس در زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخته اند.
از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که تشکیلات خودگردان بدون کمک های اسرائیل دوام نخواهد آورد.
وی افزود، تشکیلات خودگردان به خوبی می داند که بدون کمک های اسرائیل یا آمریکا نمی تواند به حیات سیاسی خود ادامه دهد.
در همین رابطه منابع خبری از سفر «یاسر محمود عباس» پسر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کردستان عراق و دیدار با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان خبر دادند.
این منابع اظهار داشتند که پسر ابومازن شرکت هایی را در اختیار دارد که در زمینه واردات کالاهای اسرائیلی به منطقه کردستان عراق در اربیل و دهوک فعالیت می کند.
فرزند ابومازن برای وارد کردن کالاهای اسرائیلی به کردستان شخصاً از بارزانی مجوز گرفته است.
وی که هم اکنون در اربیل به سر می برد در دیدار با بارزانی با تأکید بر گسترش روابط اقتصادی فلسطین و کردستان عراق گفت که دردهای ملت فلسطین و کردستان یکی است.
حیله جدید
تشکیلات خودگردان
جنبش حماس مصوبه شورای مرکزی ساف برای تمدید ریاست محمود عباس را حیله ای جدید برای مشروعیت بخشیدن به محمود عباس توصیف کرد.
شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) روز چهارشنبه ادامه کار مجلس قانونگذاری فلسطین و تمدید ریاست محمود عباس را تا برگزاری انتخابات جدید تصویب کرد اما این مصوبه با مخالفت حماس روبه رو شد.
«فوزی برهوم» سخنگوی حماس با غیرقانونی خواندن مصوبه شورای مرکزی ساف اظهار داشت، این اقدام باعث تعمیق بحران داخلی فلسطین خواهد شد.
وی تصریح کرد، این مصوبه غیرقانونی در حقیقت رشوه ای سیاسی از سوی ساف برای سرپوش گذاشتن بر غیرقانونی بودن تمدید ریاست عباس و مصوبات این شورا است.
«اسماعیل رضوان» از سران حماس نیز اظهار داشت، مدت ریاست محمود عباس در ماه ژانویه پایان یافت و این تصمیم ادامه کودتا علیه قانون اساسی فلسطین است.
وی افزود: شورای قانونگذاری فلسطین نیازی به کسی ندارد که مدت دوره آن را تمدید کند. فقط با انتخاب شورای قانونگذاری جدید، فعالیت شورای کنونی پایان می یابد.
رضوان تصریح کرد ما در جنبش حماس خواهان برگزاری انتخابات سالم و شفاف هستیم که انتقال دموکراتیک قدرت را تضمین کند. تلاش برای غصب تشکیلات خودگردان و ریاست آن ادامه دارد. این در حالی است که جنبش حماس خواهان آشتی ملی، نوسازی ساختار و فعالسازی مجدد سازمان آزادی بخش فلسطین است.
ادامه تنش های
اسرائیل و انگلیس
به دنبال تحریم کالاهای صهیونیستی از سوی انگلیس و صدور حکم بازداشت وزیر خارجه سابق صهیونیست ها از سوی دادگاه لندن، تنش بین تل آویو و لندن افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه تهدید کردند که اگر دولت لندن طرح زدن برچسب به محصولات تولیدی شهرک نشینان یهودی را لغو نکند آنها نیز دستور تحریم کالاهای انگلیسی را صادر می کنند.
دولت انگلیس اخیراً با صدور بیانیه ای از تمامی بازرگانان خواسته به منظور تسهیل در شناخت کالاهای اسرائیلی روی آنها برچسب بزنند همین مسئله باعث مخالفت نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی شده است.
شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اعلام حکم بازداشت تزیبی لیونی یکی از بزرگ ترین اشتباهات سیاسی انگلیس در سال های اخیر بود.
سایر رویدادها
¤ نخست وزیر ترکیه گفت، تل آویو از کشورش خواسته است برای از سرگیری مذاکرات با سوریه میانجیگری کند.
¤ دادگاه مردمی رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز به کار کرد.
¤ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد، اسرائیل با تمام قدرت شهرک سازی را از 10 ماه دیگر آغاز خواهد کرد.
¤ دولت فرانسه از جنبش حماس برای آزادی تبعه فرانسوی در بند زندان های رژیم صهیونیستی استمداد کرد.
¤ رهبران مسیحی در کرانه باختری با صدور یک منشور تاریخی از مسیحیان جهان خواستند تا همه تلاش خود را برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به کار گیرند.
¤ نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگانی که در مراسم جشن بیت المقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب تجمع کرده بودند درگیر شدند.
¤ محمودالزهار از رهبران برجسته حماس گفت که این جنبش درصدد آزادسازی همه سرزمین های فلسطین و تشکیل دولت بزرگ اسلامی در این سرزمین است.

 

منبع : کیهان شنبه 28 آذر 1388- شماره 19538