سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدحسن نصرالله : شب های محرم شب های همدردی با رسول خداست

در سخنرانی شب اول محرم سیدحسن نصرالله : شب های محرم شب های همدردی با رسول خداست

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سوگواری شب اول دهه محرم ابراز امیدواری کرد سال جدید هجری قمری با موفقیت ها و پیروزی های تازه همراه باشد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدحسن نصرالله که از طریق ویدیو کنفرانس در جمع هزاران نفر از شیعیان سوگوار در حسینیه سیدالشهدا در حومه جنوبی بیروت سخنرانی می کرد با تاکید بر ضرورت همبستگی و همکاری برای رویارویی با تهدیدهای دشمنان اسلام تصریح کرد، احیای مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) احیای حق و یادآوری حادثه ای الهی و تاریخی است که در کربلا به وقوع پیوست.
وی آغاز سال 1431هجری قمری را به مسلمانان جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این سال توأم با خیر، رستگاری، انسجام، همکاری، پیروزی و هوشیاری در برابر تهدیدها و چالش های فراروی مسلمانان و غلبه بر مشکلات موجود باشد.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد که شب های محرم شب های همدردی با رسول خدا و اهل بیت ایشان به ویژه امام زمان است.
دبیرکل حزب الله به تمام مسلمانان و مؤمنان، مراجع عظام و در رأس آنها حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمام علماء و دوستداران و پیروان اهل بیت(ع) این روزها را تسلیت و تهنیت گفت.
وی با اشاره به اجر و ثواب حضور در مراسم عاشورائی خواستار مشارکت مستقیم مردم در مراسم محرم در مساجد، حسینیه ها، سالن ها و اماکن عمومی که به این منظور از سوی گروه ها و طرف های مختلف در لبنان اختصاص یافته، شد.
گفتنی است قرار است سیدحسن نصرالله دهه نخست محرم در مراسم عزاداری سالار شهیدان هر شب سخنرانی کند.
انتقاد از اسرائیل
سعدالدین حریری نخست وزیر لبنان در نخستین واکنش تند خود علیه تل آویو تاکید کرد که ملت لبنان تجاوزات هوایی این کشور توسط هواپیماهای اسرائیل را بیش از این تحمل نمی کند.
وی با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان گفت، نمی توان پذیرفت که اسرائیل هر روز حریم هوایی لبنان را نقض کند.
حریری افزود، در حال حاضر لبنان نماینده کشورهای عربی در شورای امنیت است و ما در رابطه با مسائل مهم با کشورهای عربی هماهنگی و همکاری می کنیم.
دفاع از لبنان
«محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیرخارجه عربستان درباره حزب الله که گفت وظیفه دفاع از لبنان در صورت ضعف دولت بر عهده هر لبنانی است نه حزب الله، اظهار داشت، حزب الله نیز معتقد است که دولت باید مسئولیت دفاع از ملت را بر عهده بگیرد اما زمانی که دولت در مرحله ضعف و ناتوانی باشد وظیفه هر لبنانی است که برای ایجاد یک دولت قدرتمند و عدالت محور که بتواند ارتش را برای مقابله با تجاوزات اسرائیل مجهز کند تلاش کند.
«علی فیاض» نماینده حزب الله در مجلس لبنان نیز گفت، اظهار ات جفری ویلتمن دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه علیه حزب الله نیز در راستای سیاست های کلی آمریکا است.
سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان و جفری ویلتمن همزمان در اظهاراتی با انتقاد از مقاومت، وجود سلاح حزب الله را در تعارض با حاکمیت ملی لبنان خواندند.
وی افزود: کسانی از وفاق ملی در داخل لبنان و نزدیکی کشورهای عرب به هم ناراضی و احساس می کنند که بازنده هستند اما در داخل لبنان باید برای حفظ فضای آرامش و گشایش ایجاد شده کوشید.
از سوی دیگر، نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز طی اظهاراتی گفت، مشکل اصلی منطقه اسرائیل و حمایت های آمریکا از آن است.همچنین میشل عون رهبر جریان آزاد ملی لبنان گفت، سلاح حزب الله تا زمان حل و فصل نشدن مسئله فلسطین همچنان باقی خواهد ماند.
سایر رویدادها
¤ دستگاه قضایی لبنان یک کارمند امنیتی سفارت آمریکا در بیروت را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر کرد.
¤ یکی از مقامات مسئول حزب الله اخبار منتشر شده مبنی بر سفر قریب الوقوع دبیرکل این جنبش به عربستان سعودی را تکذیب کرد.
¤ رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر لبنان اواخر روز پنجشنبه در حاشیه نشست کنفرانس تغییرات اقلیمی در کپنهاگ با یکدیگر دیدار کردند.

منبع : کیهان شنبه 28 آذر 1388- شماره 19538