سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسوایی جدید رژیم صهیونیستی در پی شلیک به جوان چشم بسته فلسطینی

فیلم تیراندازی سرباز اسرائیلی روی آنتن خبری دنیا قرار گرفت
رسوایی جدید رژیم صهیونیستی در پی شلیک به جوان چشم بسته فلسطینی

تصویربرداری اتفاقی یک دختر فلسطینی از شلیک گلوله سرباز اسرائیلی به جوان فلسطینی چشم بسته، رسوایی دیگری برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «خانم سلام کنعان» دختر جوان 18ساله فلسطینی به طور تصادفی از صحنه شلیک یک سرباز اسرائیلی به جوانی فلسطینی که در روستای «نعلین» بازداشت شده، فیلم برداری کرد.
نوار ویدئویی تصویربرداری شده توسط این دختر فلسطینی که دانشجوی رشته روزنامه نگاری است برای اقامه دعوا علیه سرباز اسرائیلی که «بنیامین» نام دارد، سروصدای فراوانی به پا کرده است و به همین دلیل نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، چندین بار با مراجعه به خانه این دختر فلسطینی خواستار بدست آوردن این نوار ویدئویی شدند.
اما دختر شجاع فلسطینی ضمن سرباز زدن از تحویل این نوار ویدئویی به ارتش اسرائیل، خواستار محاکمه سرباز رژیم صهیونیستی دردادگاه شد.
سلام کنعان گفت:نیروهای امنیتی اسرائیل با حمله ناگهانی به منزل مسکونی ما، پس از بازرسی کامل آن پدر 56 ساله ام و سه برادرم را بازداشت کردند و آنها را با خود بردند.
این دختر فلسطینی اضافه کرد: من می دانم که وارد بازی خطرناکی با ارتش اسرائیل شده ام، اما مطمئن هستم درنهایت پیروز خواهم شد.
این درحالی است که چندی قبل فیلم برداری از یک شهرک نشین اسرائیلی که جوان فلسطینی را زیر مشت و لگد گرفته بود، موجب جنجال آفرینی شد.
این حادثه درهفتم ژوئیه 2008 اتفاق افتاده ولی خبر آن دو روز پیش منتشر شده است.
تأخیر درآزادی شالیت
کارشکنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آزادی اسیران فلسطینی مهمترین عامل تأخیر در آزادی شالیت است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، تردید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سبب تأخیر در روند مبادله اسیران با حماس شده است.
آحارونوت نوشت، اسرائیل درحال وقت تلف کردن است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: ازسوی دیگر به دلیل دو دستگی درکابینه نتانیاهو به صورت مشخص نمی توان گفت که اسرائیل بعد از سه هفته فرصت قانونی، پاسخ مناسبی برای تبادل اسرا داشته باشد.
این منبع آشنا به مسائل تبادل اسیران گفت: از مهمترین عوامل تاخیر اسرائیل درباره پاسخ مناسب به تبادل اسیران، مردد بودن نتانیاهو و کابینه نسبت به آینده این تبادل است. زیرا برای آزادی یک نظامی باید تعدادی از زندانیان مهم فلسطینی را آزاد کند و معلوم نیست که اگر این زندانیان آزاد شوند، چه نتیجه ای برای اسرائیل رقم خواهد خورد.
شالیت نظامی صهیونیستی قبل از جنگ غزه توسط نیروهای فلسطینی به اسارت گرفته شد و حماس اعلام کرد که در ازای آزادی تعداد مشخصی از اسیران فلسطینی، حاضر به آزادی شالیت است.در همین رابطه شبکه خبری فاکس نیوز نیز در گزارشی درباره قرارداد تبادل اسرا اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تراشی های بسیاری را برسر راه مذاکرات تبادل اسرای فلسطینی با شالیت انجام می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه فاکس نیوز آمریکا در گزارشی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» تاکنون هیچ پاسخی را به مذاکرات تبادل اسرای فلسطینی با شالیت نداده است که این موضوع حکایت از بی میلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ادامه جریان مذاکرات است.
تعلل رژیم صهیونیستی در آزادی اسرای فلسطینی درحالی صورت می گیرد که مقام های این رژیم مدعی شده اند حاضر به انجام هر کاری برای بازگرداندن شالیت هستند.
ایجاد دودستگی
در ارتش اسرائیل
درپی سرپیچی خاخام های نظامی رژیم صهیونیستی از دستورات فرماندهان و ایجاد دودستگی در ارتش خاخام های نظامی طی دستوری از سربازان خواستند که از دستور فرماندهان اطاعت نکنند.
این خاخام ها اعلام کردند که در ارتش کارهایی انجام می گیرد که ارتباطی به وظایف ارتش ندارد و به کلی مخالف خواست عموم مردم است.
این درحالی است که رئیس کنست رژیم صهیونیستی درپی ایجاد اختلاف شدید بین ارتش و خاخام های این رژیم خواستار حل هرچه سریع تر این اختلافات شد.
تصویب قطعنامه
سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای که تنها اسرائیل و آمریکا و چند جزیره مستعمره واشنگتن به آن رأی مخالف دادند به تشکیل کشور مستقل فلسطین و حق رأی برای فلسطینی ها تأکید کرد.
مجمع عمومی همچنین از همه کشورها، نهادها و سازمان ها خواست تا به حمایت ها و کمک های خود به مردم فلسطین با در نظر گرفتن حق آنان در تصمیم گیری برای خودشان ادامه دهند. 176کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند.
سایر رویدادها
¤ نخست وزیر پیشین انگلیس گفت، رژیم صهیونیستی در تحقق صلح در خاورمیانه رویکردی نادرست دارد.
¤ رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور ترکیه خواستار از سر گرفته شدن روابط پیشین با ترکیه شد.
¤ وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که در دور بعدی ریاست اتحادیه اروپا که به عهده اسپانیا است این کشور به صورت جدی به دنبال تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی است.
¤ فرستاده سازمان ملل به منطقه خاورمیانه با انتقاد شدید از سیاست های رژیم صهیونیستی تأکید کرد که توقف شهرک سازی برای تحقق صلح کافی نیست.
¤ منابع اسرائیلی اظهار داشتند که مروان برغوثی مبارز فلسطینی در لیست اسیران آزاد شده نخواهد بود.
¤ رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را برای اعطای کمک نظامی 30میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی طی 10سال آینده اعلام کرد.

منبع : کیهان یکشنبه 29 آذر 1388- شماره 19539