سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خالد مشعل در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع): مقاومت فلسطین ب



رئیس دفتر سیاسی حماس در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: مقاومت فلسطین به حمایت و دلگرمی ملت مسلمان به ویژه ملت ایران زنده است.
در این مراسم خالد مشعل افزود: اگر چه صهیونیست ها و گروه های تروریستی توانسته اند با کشتار و بیرون کردن مردم، زمین های ما را اشغال کنند اما مقاومت، یکصدسال است که بدون حمایت های کشورهای استکباری، مقابل صهیونیست ها ایستاده است.
خالد مشعل تصریح کرد: ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومت می کند، شیخ عزالدین قسام نخستین رهبر روحانی بود که از سوریه به فلسطین آمد و مبارزه مسلحانه را همگام با فلسطینیان در برابر استکبار و صهیونیست ها بکار گرفت.
وی در ادامه با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اسرائیل چگونه تشکیل شد؟ گفت: صهیونیست ها ابتدا مدعی بودند این سرزمین صاحب و ملتی ندارد، آنها دروغ گفتند زیرا صاحبان اصلی این سرزمین را کشتند یا آواره کردند.
خالد مشعل افزود: چرا انگلیس، فرانسه و آمریکا بر تشکیل رژیم صهیونیستی اصرار داشتند؟ زیرا می خواستند قلب اسلام را هدف قرار دهند و آن را مرکزی برای منافع غرب و آمریکا بکنند. وی گفت: دیدید که چگونه آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی بر ضد کشورهای اسلامی جنگ به راه انداخت، بنابراین آنها این سرزمین را برای توطئه و به یغما بردن ثروت های جهان اسلام می خواهند. خالد مشعل خاطر نشان کرد: اگر پایگاه نظامی صهیونیست ها را از این منطقه برچینیم، آن وقت جهان اسلام آزاد می شود.
وی اظهار داشت: آزادی فلسطین برابر با رهایی امت اسلامی از چشم طمع غرب به منافع آنان است، ما با هیچ ملتی دشمن نیستیم بلکه با توطئه ها و هم پیمانی های دولت های آنها با صهیونیست ها مخالفیم.
مشعل افزود: وقتی کشورها به بهانه حمایت از صهیونیست و زمانی دیگر با شعار صلیبی بر ضد ما می شوند و حمله می کنند، ما موظفیم از امت اسلامی دفاع کنیم چون این سرزمین، سرزمین پیامبراکرم است. وی اظهار داشت: صهیونیست ها با پیامبر اسلام(ص)، حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) مخالفند، ما به غرب می گوئیم دست از توطئه بردارید و به نفع شماست که به ایده های مردم منطقه احترام بگذارید.
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ما خواستار روابطی براساس احترام متقابل با دیگر کشورها هستیم، در غیر این صورت روابط استعماری می شود و ما آن را رد می کنیم. مشعل درخصوص موضوع هسته ای ایران گفت: چرا غرب نمی خواهد مسئله فناوری هسته ای ایران را بپذیرد؟ دلیل آن روشن است برخورد آنها با ملت های منطقه برخوردی دوگانه است.
وی افزود: غرب به رژیم صهیونیستی که پایگاه بمب های هسته ای است چیزی نمی گوید اما با فناوری هسته ای صلح آمیز ایران مخالفت می کند. حمایت از فناوری صلح آمیز هسته ای ایران وظیفه حماس است. وی گفت: ملتی که یکصدسال در برابر اشغالگران مقاومت کرده است حتی اگر در محاصره هم باشد پیروز خواهد شد. مقاومت فلسطین به حمایت و دلگرمی ملت مسلمان به ویژه ملت ایران زنده است، همه مذاهب امت اسلامی در کنار هم از مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیست ها حمایت کنند.
وی اظهار داشت: درست نیست امت اسلام در میان خود اختلاف داشته باشد، این امت با هر رویکردی باید یگانه و واحد در برابر صهیونیست ها مقاومت کند همانگونه که پیامبراسلام(ص) مسلمانان را بر ضد کفار بسیج کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: ما می خواهیم صلح و ثبات و امنیت بدون دخالت های بیگانگان در کشورهای اسلامی برقرار شود. مشعل افزود: ما امروز نیاز به آگاهی داریم چرا که مسلمان هیچ گاه به برادر خود ستم نمی کند، جنگ ما علیه دشمن خواهد بود، دشمنی که پیر، جوان، زن، مرد و کودک ما را می کشد و ما ان شاءالله پیروز خواهیم شد.
وی افزود: ایرانیان شاید بگویند که ما را با فلسطین چه کار است؟ اما باید بگویم پیامبر(ص) فرموده است کسی که به امور مسلمانان فکر نکند مسلمان نیست بنابراین طبیعی است که ایران در کنار فلسطین باشد و از آن حمایت کند. خالد مشعل اظهار داشت: دیگر کشورهای عربی و اسلامی هم باید به مانند ایران از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کنند، رهبری، دولت و ملت ایران در کنار فلسطین، غزه، مقاومت و حماس ایستاد و ما از آنها متشکریم. وی افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی ما را متهم می کنند که ایران ما را حمایت می کند و ما می گوئیم حمایت ایران برای ما افتخار و در عوض حمایت آمریکا و صهیونیست ها از شما ننگ است.
خالد مشعل اظهار داشت: من به کسانی که ایراد می گیرند می گویم اگر شما از فلسطین حمایت کنید، وظیفه شماست و با این کار خواهیم توانست صهیونیست ها را از سرزمینمان خارج و غزه را از محاصره درآوریم. رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: قدس باید مورد توجه همه ما باشد زیرا قدس در دل ایرانیان و همه مسلمانان است. قدس مروارید گرانبهای جهان اسلام است، 50 سال است که آرزویمان برپایی نماز در قدس شریف است.
وی گفت: قدس شریف حتماً آزاد می شود، امروز گروه های اطلاعاتی صهیونیست سعی می کنند مسجد الاقصی را نابود کنند. خالدمشعل گفت: دیدید که چند سال پیش صهیونیست ها به مسجد حضرت ابراهیم(ع) جسارت کردند و این تجاوزها همچنان ادامه دارد اما زمانی که ما یکپارچه باشیم مسجدالاقصی و قدس را پس خواهیم گرفت.
وی افزود: پس گرفتن سرزمین های اشغالی با حمایت های دشمنان شدنی نیست بلکه با جهاد، مقاومت، حمایت های مسلمانان و اقدامات سیاسی صورت می گیرد و این نیازمند وحدت نیروهای فلسطینی و جهان اسلام است. اختلافات فراموش شود و امت اسلامی در برابر دشمنان یکپارچه شود. مشعل اظهار داشت: ملت فلسطین هرگز حمایت ملت ایران را فراموش نخواهد کرد و به ایران و ایرانیان و هر که از ما حمایت کند وفادار خواهیم ماند.
دیدار با متکی
دیروز همچنین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل فلسطین و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
منوچهر متکی با اشاره به جایگاه فلسطین در تحولات منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: رسوایی های ناشی از رویکردهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه برجای مانده است؛ همه این آثار ناشی از مقاومت شجاعانه حماس در فلسطین بوده است.
وی افزود: ما سالگرد تاسیس جنبش حماس را تبریک می گوییم و مردم ایران نیز در جشن مقاومت با مردم غزه و پیروزی های حماس مشارکت دارند.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین اقدامات جاه طلبانه قدرتهای سلطه گر و رژیم صهیونیستی خاطرنشان ساخت: اقدامات ناپسند قدرتهای سلطه گر و رژیم صهیونیستی در قبال موقعیت و منزلت حماس تاکنون بی نتیجه بوده و موجب ارتقای جایگاه جنبش حماس و گروههای مقاومت فلسطین شده است.
متکی با تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال طرح های جاری گفت: رژیم صهیونیستی تمامی مفاهیم موجود در طرح های صلح عربی را در زمینه پناهندگان و قدس و مرزها را بی اعتبار ساخته است.
وی افزود: ما خواهان اتحاد تمامی طرف ها و گروههای فلسطینی به منظور حمایت از دستاوردها و آرمان فلسطین و تحقق اهداف عالیه مردم فلسطین می باشیم.
خالد مشعل با اشاره به رایزنی مستمر با مقامات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رایزنی های مستمر با مقامات جمهوری اسلامی ایران ثمربخش بوده است روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران، سوریه، سودان، ترکیه، قطر و اندونزی و دیگر کشورهای اسلامی همواره موجب عزت و افتخار ملت ها و کشورهای مسلمان بوده است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشریح تحولات سیاسی منطقه گفت: رخدادهای صحنه فلسطین و رویکردهای آشکار رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که مذاکرات به اصطلاح صلح بی نتیجه و بیهوده بوده و راه حل مقاومت، اصیل ترین و واقعی ترین رویکرد می باشد.
خالد مشعل با تبیین موقعیت نتانیاهو اظهار داشت: نتانیاهو درصدد بوده با سوءاستفاده از موقعیت ضعیف اعراب و کشورهای اروپایی و با تاکتیکهای فریبنده درصدد تثبیت شهرک سازی صهیونیست ها در مناطق اشغالی و اسکان آوارگان فلسطین در همان جایی که در شرایط فعلی اقامت دارند می باشند.
تنها راه مقاومت است
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در دیدار خود با رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی خود همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده و این رویکرد را از افتخارات بزرگ خود می داند.
در این دیدار در ابتدا لاریجانی حماس را نماد مقابله با رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر زیاده خواهی آن برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی خود همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده و این رویکرد را از افتخارات بزرگ خود می داند.
وی در ادامه همچنین گفت که امروزه هیچ سلاحی موثرتر از مقاومت برای احقاق حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین وجود ندارد و دشمنان فلسطین نتوانسته اند این مقاومت را از بین ببرند.
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در ادامه با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال موضوع فلسطین، تصریح کرد: دولت کنونی آمریکا علیرغم تمام وعده هایی که برای حل مشکل فلسطین داده است، عملا از احقاق بدیهی ترین حقوق برای فلسطینی ها عاجز مانده است.
در این دیدار همچنین خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان واقعی مردم فلسطین در جهان نام برد و گفت: مقاومت تنها راه عملی برای احقاق حقوق مشروع مردم فلسطین است و جنبش حماس در این مقاومت، پایدار و ثابت قدم خواهد ماند.

 

منبع : چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536