هنیه: از کوه های فلسطین استوارتریم

جنبش حماس 22 ساله شد هنیه: از کوه های فلسطین استوارتریم

نخست وزیر دولت حماس گفت، اراده نیروهای مقاومت محکم تر از کوه های فلسطین است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسماعیل هنیه روز دوشنبه در مراسم سالگرد تأسیس حماس که با حضور صدها هزار تن از طرفداران حماس در نوارغزه برگزار شد تأکید کرد، ما هرگز تسلیم نمی شویم و از مواضع ثابت خود چشم پوشی نخواهیم کرد.
وی با تقدیر از حضور گسترده طرفداران حماس در این مراسم اظهار داشت، عزم و اراده نیروهای مقاومت از کوه های فلسطین هم محکم تر است.
هنیه تصریح کرد، همه در کنار یکدیگر در یک خندق قرار گرفته ایم و بار مشکلات را برعهده داشته و از سرزمین خود که از خشکی تا دریا کشیده شده با دل و جان پاسداری کرده و از آن چشم پوشی نمی کنیم.
وی با اشاره به جنگ غزه اظهار داشت، کسانی که این جنگ را برای نابودی حماس طراحی کرده بودند تصور هم نمی کردند که حماس بتواند با این قدرت تمام رویاهای آنان را نقش برآب کند.
نخست وزیر منتخب دولت فلسطین تأکید کرد، مردم غزه به هنگام حمله رژیم صهیونیستی با ایمان و صلابت تأکید می کردند که غزه متعلق به همه ماست و اگر بنا باشد زنده باشیم همه با هم زنده ایم و اگر قرار است بمیریم همه با هم خواهیم مرد.
وی همچنین گفت، دشمنان فکر می کردند با کشتن رهبران ما می توانند حماس را بکشند اما با یاری خداوند شکست خوردند و این ترورها زندگی جدیدی را برای حماس و مردم فلسطین رقم زد.
هنیه تأکید کرد، حماس اعتبار مقاومت فلسطین را زنده کرد.
محمود الزهار عضو دفتر سیاسی حماس نیز تأکید کرد، حماس بعد از گذشت 22 سال از آغاز فعالیتش بخش اعظم اهدافش را محقق ساخته است.
«طاهر نونو» سخنگوی دولت منتخب فلسطین نیز به مناسبت بیست و دومین سالروز تأسیس حماس مقاومت را تنها گزینه ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی دانست.
شبکه تلویزیونی روسیه الیوم نیز اعلام کرد، جنبش حماس با وجود همه مشکلاتی که به آن تحمیل شده است ثابت کرد که با قدرت و صلابت در صحنه فلسطین حضور دارد.
این شبکه تلویزیونی افزود، جنبش حماس تبدیل به یک قدرت مرکزی شده که بر دیگر گروه هایی که سابقه طولانی دارند پیشی گرفته است.
تحلیلگران سیاسی نیز اظهار داشتند که جنبش حماس پس از گذشت 22 سال به قدرت برتر و سکاندار اصلی پروژه فلسطین تبدیل شده و در معادلات آینده منطقه نقشی اساسی بازی می کند.
کمک 75 میلیون دلاری
دولت آمریکا روز دوشنبه قراردادی را به ارزش 75 میلیون دلار با تشکیلات خودگردان فلسطین امضا کرد.این قرارداد به منظور تقویت تشکیلات خودگردان و حمایت از خزانه این تشکیلات و حمایت از نامزدی مجدد محمود عباس امضا شد.
با این کمک آمریکا، کمک های مستقیم دولت آمریکا به حکومت خودگردان به 275 میلیون دلار رسید. این در حالی است که این
رقم در سال 2008، 300 میلیون دلار بود.
از سوی دیگر، طبق نتایج یک نظرسنجی، 57 درصد فلسطینی ها با نامزدی دوباره محمود عباس در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفند.
سایر رویدادها
¤ دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به اوضاع وخیم انسانی در غزه هشدار داد.
¤ رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت، احتمال رویارویی با غزه طی روزهای آینده وجود دارد.
¤ یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در تلافی صدور حکم بازداشت وزیر خارجه سابق این رژیم خواستار بازداشت رهبران انگلیس به علت جنایت در ایرلند شد.
¤ در پی صدور حکم بازداشت وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در انگلیس، نخست وزیر این کشور نیز از دیدار با تزیبی لیونی خودداری کرد.
¤ جنبش حماس اعلام کرد که اگر اسرائیل شرایط حماس را نپذیرد شالیت به هیچ وجه آزاد نخواهد شد.
¤ وکلای عرب در پایان نشست خود در سوریه خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در تهاجم سال گذشته به غزه شدند.
¤ نظامیان رژیم صهیونیستی در کمتر از 48 ساعت گذشته دست کم 40 شهروند فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری ربودند.

منبع : کیهان چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536