سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در صورت حمله اسرائیل به ایران مشعل: حماس از محور مقاومت دفاع می

در صورت حمله اسرائیل به ایران مشعل: حماس از محور مقاومت دفاع می کند

خالد مشعل اعلام کرد در صورت حمله احتمالی اسرائیل به ایران، ما جنبش های مقاومت حتما در جبهه خود جنگ می کنیم و آماده مقاومت و دفاع هستیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه برنامه های خود در سفر به تهران در نشستی خبری با اشاره به خشونت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: شیوه دستگیری ها و محاصره صهیونیست ها در غزه و مجازات دسته جمعی مردم فلسطین، از شیوه هایی است که محور اصلی گفتگوی ما در جمهوری اسلامی ایران بوده است.
مشعل تاکید کرد: به ویژه در زمانی که در آستانه بن بست سیاسی قرار گرفته اند ایده ای که دولت نتانیاهو مطرح می کند این است که فلسطینی ها را به رسمیت نشناسد.
وی با اشاره به موضع گیری هایی که علیه فلسطین از سوی رژیم اشغالگرقدس اتخاذ می شود، تصریح کرد: آنها می خواهند قدس را از مذاکرات بین المللی حذف کنند و حق بازگشت به سرزمین را از بین ببرند. نتانیاهو با وجود دولت با صیانت در کرانه باختری مخالف است و می خواهد کرانه باختری زمین بی کس و بی ملت باشد.
وی موضوع اصلی مورد نظر نتانیاهو را تشکیل دولت فلسطین در اردن دانست و گفت: این کاملا به ضرر مسلمانان و فلسطینی ها است. اوباما هم نتوانست کاری برای ملت ما بکند و در شرایط عقب نشینی اوباما، اسرائیل بر افراط گرایی های خود تاکید می کند. مسائل داخلی آمریکا از جمله بحران اقتصادی، عراق و افغانستان و افراط گرایی های دولت آمریکا در حال حاضر وضعیتی است که افق مذاکرات سازش را تحت تاثیر قرار داده است.
خالد مشعل بعد از سؤالات چند خبرنگار مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تهران و چگونگی اقدام متقابل حماس گفت: حماس یک جنبش مقاومت است و امکانات محدودی دارد اما واجب خود را انجام می دهد. عرب ها و مسلمانان یک تن هستند و در یک جبهه مشترک هستند. حماس اسلحه قاره پیما ندارد که اگر اسرائیل حمله کند استفاده کند. ما همه مورد تهدید اسرائیل هستیم و همه همکاری می کنیم و همه در برابر دشمن مشترک دفاع می کنیم.
مشعل در ادامه خاطرنشان کرد: ما به این که همه گروهها و نمایندگان واقعی مردم فلسطین باشند، احترام می گذاریم. موسسات ساف به علت نبود انتخابات، غیرقانونی است و مجلس مرکزی مشروعیت خود را به دلیل نادیده گرفتن ساف از دست داده است و نمی تواند چیزی بر ما تحمیل کند. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که در صورت حمله احتمالی نظامی به ایران آیا حماس اهداف آمریکایی ها و اسرائیلی ها را مورد حمله قرار خواهد داد یا خیر؟ گفت: اسرائیل یک خطر برای ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، عرب ها و مسلمانان است. اسرائیل تهدید می کند و این تهدیدها علیه ایران و لبنان است.
مشعل افزود: حتما ما جنبش های مقاومت در جبهه خود جنگ می کنیم و آماده مقاومت و دفاع هستیم. ما همواره هشیاریم و اسرائیل نمی تواند نوعی حصار در برابر تجاوزاتش بین ما ایجاد کند. اسرائیل هم چنان تجاوزگر خواهد بود و سرزمین مسلمانان و سرزمین های عربی را درنظر دارد. ما در جبهه خود دفاع خواهیم کرد. این وظیفه ماست.
رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اخباری مبنی بر حضور او در تهران برای میانجی گری میان ایران و یمن تصریح کرد: سفر ما به ایران برای میانجی گری نیست. هیچ کس به ما چیزی نگفته است و میانجی گری مطرح نبوده است. هرچه در یمن بوده است یک مساله داخلی بوده است و ان شاءالله مشکلی نباشد و امنیت برقرار باشد و بین کشورهای عربی همیشه صلح باشد.
مشعل در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که برخی می گویند اگر ایران حامی نباشد، فلسطین به صلح قانع می شود، را تایید می کنید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این سؤال خوبی است جواب ساده ای دارد. ایران از مقاومت حمایت می کند اما آن را به وجود نمی آورد. آن چه مقاومت را به وجود می آورد خواست و اراده ملت است و زمانی که به وجود می آید این حمایت حتما می تواند مقاومت را پشتیبانی کند.
وی در پایان گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: وقتی ملت فلسطین پرچم مقاومت را برافراشت، برخی از آن حمایت کردند. ما از همه آنها تشکر می کنیم. از ایران که از ما حمایت می کند تشکر می کنیم. ملت فلسطین خود صاحب اراده و خواست است و حمایت پربرکت ایران ما را پیش می برد.

منبع : کیهان پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537