سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض نمایندگان اخوان المسلمین مصر به احداث دیوار فولادی در مرز

اعتراض نمایندگان اخوان المسلمین مصر به احداث دیوار فولادی در مرز غزه

نمایندگان مجلس مصر در اعتراض به ساخت دیوار فولادی در مرزهای این کشور با نوار غزه از دولت قاهره توضیح خواستند.
به گزارش خبرگزاری قدس، فراکسیون اخوان المسلمین در مجلس مصر از رئیس مجلس این کشور خواستند تا درباره ساخت این دیوار توضیحات قانع کننده بیان کند.
در حالی که مصری ها ساخت این دیوار را تکذیب می کنند، «کارین ابوزید» نماینده آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) این خبر را تایید کرده است.
کمیساریای آنروا گفت که این دیوار در آمریکا ساخته شده و قدرت آن در برابر بمب هم آزمایش شده است.
وی افزود: این دیوار محکم تر از دیوار کشیده شده در کرانه شرقی کانال سوئز پیش از جنگ 1973 است.
چندی پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که مصری ها در حال فراهم کردن مقدمات ساخت دیوار فولادی در زیرزمین در امتداد مرزهای این کشور با نوار غزه هستند.
به نوشته هاآرتص، این دیوار در امتداد محور صلاح الدین حد فاصل خاک مصر با نوارغزه احداث می شود و هدف آن جلوگیری از حفر تونل های زیرزمینی توسط نیروهای مقاومت اعلام شده است.
این دیوار با عمق 30 متر در زیرزمین احداث خواهد شد و 10 کیلومتر امتداد دارد.
عملیات خاکبرداری برای احداث این دیوار از سوی مصری ها آغاز شده است.
تنش جدی
در روابط لندن، تل آویو
در پی صدور قرار توقیف برای تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در انگلیس، تل آویو به شدت نسبت به این اقدام لندن واکنش نشان داد.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در همین رابطه سفیر انگلیس در تل آویو را فرا خواند و در بیانیه ای از انگلیس خواست تا به این وضعیت مضحک پایان دهد.
البته این برای اولین بار نیست که در انگلیس حکمی برای بازداشت مقامات صهیونیستی به موجب نقش آنها در جنایات جنگی صادر می شود. برای مثال در مهر ماه سال جاری نیز معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر از قبل برنامه ریزی شده خود به انگلیس را به دلیل ترس از بازداشت شدن در این کشور، لغو کرد.
در آن زمان «موشه یعلون» برای شرکت در مراسم انجمن «بنجیس هوم» که انجمن حمایت از نظامیان صهیونیست بدون خانواده است به لندن دعوت شده بود.
این در حالی است که تزیپی لیونی پس از دریافت اخبار مربوط به صدور قرار بازداشتش توسط قضات انگلیسی گفت که از تصمیم برای حمله به غزه پشیمان نیستم و در صورت لزوم باز هم تصمیم به حمله علیه نوار غزه و کشتار فلسطینیان خواهم گرفت.
شکایت علیه محمود عباس
عضو دفتر سیاسی حماس از اقامه دعوی این جنبش علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اتهام دروغ بافی و شایعه پراکنی علیه رهبران حماس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، «محمود الزهار»، عضو دفتر سیاسی حماس در گفت وگو با سایت الجزیره اعلام کرد: در پی اظهار نظر مکرر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر گریختن رهبران حماس از غزه در طول جنگ اسرائیل علیه این منطقه و دیگر ادعاهای وی علیه حماس که با هدف تاثیرگذاری بر روحیه شهروندان فلسطینی و با هدف خدشه وارد کردن به مسائل ملی صورت می گیرد، علیه عباس اقامه دعوی کردیم.
الزهار تصریح کرد: حماس این مسئله را به دادگاه های نوار غزه کشانده و با هیئت دادستانی در کرانه باختری در زمینه بازنگری در اتهاماتی که عباس علیه حماس مطرح می کند، در ارتباط خواهیم بود.وی استیضاح محمود عباس و حاضر شدن وی در دادگاه را با شرایط کنونی بعید دانست اما گفت که وی بالاخره باید به خاطر این اتهامات پاسخگو باشد.
این عضو دفتر سیاسی حماس اخبار منتشره مبنی بر پیشنهاد حماس در طول مذاکرات ملی به محمود عباس مبنی بر تمدید دوره ریاست تشکیلات خودگردان و دوره پارلمان بین سه یا چهار سال را رد کرد و گفت: حماس هرگز چنین پیشنهادی را نه به عباس و نه به غیر آن نداده است.
این عضو حماس گفت: این اظهارات عاری از صحت است؛ ما چنین پیشنهادی را مطرح نکردیم و از محمود عباس می خواهیم از دروغ پردازی هایش دست بردارد.
از سوی دیگر، «ایمنی طاها» یکی از رهبران حماس اعلام کرد که با توجه به کارشکنی های طرف اسرائیلی هنوز فاصله زیادی تا آزادی گلعادشالیت نظامی صهیونیست باقی مانده است.

 

منبع : کیهان پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537