سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوار فولادی و سازمان ملل

کمیسیر کل آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» وابسته به سازمان ملل متحد با تأیید صحت اطلاعات منتشر شده اخیر در خصوص اقدام مصر در ساخت دیواری فولادی در مرز خود با نوار غزه، گفت: اطلاعات به دست آمده تایید می کند که هزینه کامل ساخت این دیوار را دولت آمریکا تقبل کرده است.
«کارین ابوزید» در اظهارات خود در سمیناری در دانشگاه آمریکایی قاهره تاکید کرد: این دیوار که با نوع مستحکمی از فولاد احداث می شود، در آمریکا ساخته شده و مقاومت آن در برابر بمب ها آزمایش شده است.
ابوزید این دیوار را مستحکم تر از خط «بارلیف» دانست که قبل از جنگ اکتبر در سال 1973 میلادی در کرانه شرقی کانال سوئز احداث شد.
کمیسیر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» تاکید کرد: ممکن است هدف از احداث این دیوار فولادی، زمینه سازی برای حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه باشد.
ابوزید گفت: این اقدام در راستای اجرای توافقنامه امنیتی امضا شده بین کابینه رژیم اشغالگر با «جرج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا و آن هم ساعاتی پیش از ترک کاخ سفید صورت می گیرد.
این مسئول بین المللی همچنین درباره مشارکت دولت مصر در چنین سناریوهایی که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است، ابراز تأسف کرد.
این در حالی است که مسئولان امنیتی مصر از روز جمعه تدابیر امنیتی خود را در مرز با نوار غزه به ویژه در منطقه «الاحراش» و «حی البرازیل» که تونل های مرزی زیادی در آنجا قرارداد، افزایش داده اند.

ادامه مطلب...

ساخت دیوار فولادی توطئه جدیدآمریکا، مصر و اسرائیل

اشاره
مردم مظلوم غزه که سال هاست در محاصره اسرائیل قرار دارند، گرچه خود را با شرایط جدید تطبیق داده و توانسته اند همچنان به مقاومت خود علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دهند، به تازگی در معرض توطئه جدیدی قرار گرفته اند.
براساس این طرح که اضلاع مثلث آن را مصر، آمریکا و اسرائیل تشکیل می دهند، دولت آمریکا، هزینه مالی، اسرائیل تجهیزات و لوازم آن و مصر هم اجرای آن را به عهده خواهد داشت.
طرح موسوم به دیوار فولادی قرار است در مرز مصر و غزه و گذرگاه رفح در اعماق زمین اجرا شود، تا به ادعای این سه کشور، مبارزان فلسطینی در آینده نتوانند، سلاح، مهمات و مایحتاج خود را از طریق مصر به غزه منتقل کنند.
این طرح که به شدت مخفی مانده بود، زمانی فاش شد که کشاورزان ساکن در منطقه، متوجه رفت و آمدهای مشکوک مسئولان بلندپایه مصری و متعاقب آن قطع درختان در محل سکونت خود در مرز شدند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص که جزئیاتی از این طرح را فاش کرده آن را بسیار طرح بزرگ و مهمی به شمار آورده است که براساس آن در اعماق 30 متری زمین، ورق هایی شبیه دیوار فولادی به طول 11 کیلومتر در خاک مصر تعبیه خواهد شد.
همچنین درکنار این طرح، استفاده از تجهیزات پیشرفته الکترونیکی شامل دوربین های حساس به حرکت، سنسورها و چندین گیت امنیتی و غیره پیش بینی شده است.
گرچه تاکنون مردم منطقه و ساکنان غزه، اجرای این طرح را ناممکن می دانند و آن را به سخره می گیرند، اما در آینده ممکن است مقاومت را با خطر مواجه کند.
«اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت حماس چند روز پیش در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جنبش اسلامی حماس طی سخنانی عزم و اراده مردم فلسطین ساکن غزه در برابر فشارها و توطئه های رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما همچون کوه های فلسطینی استوار خواهیم ماند.
از زمانی که دولت آمریکا تصمیم گرفت برای تضمین امنیت اسرائیل در مرزهایش با مصر میلیون ها دلار هزینه کند، رژیم حاکم بر قاهره نیز، با آغوش باز از این طرح استقبال و همکاری بی چون و چرای خود را آغاز کرد. براساس این طرح دومرحله ای؛ ایالات متحده آمریکا، میلیون ها دلار برای احداث دیوار فولادی در اعماق زمین هزینه خواهد کرد، تا با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته الکترونیکی، جلو قاچاق سلاح و هر نوع کالا به غزه را بگیرد.

ادامه مطلب...

توسط روزنامه نگاران اردنی صورت گرفت تحریم کنفرانس بین المللی به

توسط روزنامه نگاران اردنی صورت گرفت تحریم کنفرانس بین المللی به دلیل حضور رژیم صهیونیستی

روزنامه نگاران اردنی کنفرانس بین المللی «فالدای » را که در اردن برگزار شده بود، به دلیل حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی تحریم کردند.
به گزارش فارس، «ماجد توبه»، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران اردن با اعلام این خبر گفت: حضور هریک از روزنامه نگاران عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران اردن و یا اتحادیه روزنامه نگاران عرب در مراسمی که نماینده رژیم صهیونیستی در آن مشارکت دارد به منزله به رسمیت شمردن این رژیم جعلی است.
سردبیر روزنامه «العرب الیوم » اردن نیز در همین رابطه اعلام کرد: ما از مشاهده نمایندگان رژیم صهیونیستی در این سمینار غافلگیر شدیم؛ زیرا در نامه ارسالی به روزنامه اشاره ای به حضور صهیونیست ها نشده بود.
وی تصریح کرد: سیاست انجمن روزنامه نگاران اردن و عرب، تحریم رژیم صهیونیستی و عدم مشارکت در برنامه هایی است که نمایندگان آن حضور دارند. تمام اتحادیه ها و سندیکاهای شغلی اردن رژیم صهیونیستی را تحریم کرده اند و همواره خواستار لغو پیمان سازش با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه)، اخراج سفیر این رژیم جعلی از اردن، بازگرداندن سفیر اردن از «تل آویو » و قطع روابط با رژیم اشغالگر قدس شده اند.
گفتنی است، اتحادیه های شغلی اردن یکی از مخالفان بزرگ دولت اردن است که همواره سیاست های صهیونیستی حکومت را محکوم می کند.

 

منبع : کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542